گروه تولیدی و صنعتی آلپ

اولین تولید کننده و مخترع پکیج برقی در ایران

گروه تولیدی و صنعتی آلپ

اولین تولید کننده و مخترع پکیج برقی در ایران

گروه تولیدی و صنعتی آلپ

گروه تولیدی و صنعتی آلپ , اولین و بزرگ ترین تولید کننده پکیج برقی در ایران می باشد.

انواع پکیج برقی

پکیج های برقی را میتوان,بر اساس پارامترهای مختلف به انواع گوناگونی تقسیم کرد. از نظر نوع نصب (دیواری و زمینی) ، از نظر نوع برق مصرفی (تک فاز و سه فاز) ، از نظر تعداد مبدل (تک مبدل و زمینی) .

گروه صنعتی آلپ, مخترع و اولین تولید کننده انواع دستگاه های پکیج برقی تک مبدل ، پکیج برقی دو مبدل ، پکیج برقی زمینی و پکیج برقی مرکزی در سطح کشور می باشد.
پکیج های برقی آلپ ,از محصولات پراستفاده در تجهیزات حرارتی است که گروه صنعتی آلپ آن را با استفاده از متخصصین مجرب خود طراحی و تولید کرده است. این کمپانی یکی از شرکت های پیش گام ایرانی در زمینه طراحی و تولید انواع تاسیسات گرمایشی می باشد.

  • ۰
  • ۰

 

از کار افتادن پکیج برای یک خانواده خیلی کلافه کننده و ناراحت کننده می باشد. مخصوصـــا این که در زمانی نامناسب و احتیاج آن ها به آب گرم این اتفاق بیافتد. پس تعمیر هرچه سریــعتر باعث می شود شرایط زودتر به حالت عادی برگردد.

در این راهنما ما قصد داریم شما را با چند نکته آشنا کنیم. که بهتر است قبل از اینکه به تعمیر کــار پکیج زنگ بزنید، خودتان آن را چک کنید تا هم در وقت هم در هزینه تان صرفه جویی شود. زیرا ممکن است با یک عمل ساده و کوچک مشکل برطرف شده و پکیج به حالت عادی برگردد.

پس قبل اینکه تلفن را بردارید و به تعمیر کار زنگ برنید، چند دقیقه وقت برای چک کردن این نکات کنار بگذارید.

 

منبع تغذیه یا همان برق ورودی

شاید چک کردن برق نکته ای واضح به نظر بیاید، ولی ممکن است به خاطر شرایط به وجود آمده، این نکته از یاد برود. پس اولین کاری که باید انجام دهید، چک کردن فیوز، کنتور و پریز برق وصل شده به پکیج می باشد. تا از رسیدن برق به دستگاه مطمئن شوید.

 

منبع گاز

شیرها و فلکه های گاز را از علمک گاز تا پکیج چک کنید و از جریان داشتن گاز اطمینان حاصـل کنید. در صورت بسته بودن هریک، آن را باز کنید تا جریان گاز به پکیج برسد.

روشن بودن پیلوت یا شمع

اگر پکیج شما از مدل های قدیمی باشد باید با چک کردن پیلوت آن از محفظه اشتعال از روشن بودن آن مطمئن شوید و در صورت خاموش بودن آن، آن را روشن کنید. در صورت این که پکیج شما از مدل های به روز تر باشد، با توجه به مدل آن، با مطالعه ی دفترچه راهنما و لامپ های روی آن، می توانید از روشن بودن پیلوت مطلع شوید. در صورت خاموش بودن با فشار دادن دکمه جرقه زن می توانید اقدام به روشن کردن آن کنید.

 

تنظیمات پکیج

تمامی کنترل ها و تنظیمات روی پکیج را چک کنید. اگر به پکیج شما تایمر وصل باشد، تایــمر را چک کنید تا از درست تنظیم بودن آن مطلع شوید. ترموستات و تنظیم دما را چک کنید. ببینید پکیج در دمای که می خواستید تنظیم شده یا خیر. در صورت تغییر کردن، آن را به حالت قبل برگردانید. مدت زمان استفاده از ترموستات نیز مهــــم می باشد. ترموستات ها با گذشت زمان دقت خود را از دست می دهند.

 

دکمه ریستارت

قطعات ایمنی متعدد داخل پکیج، گاهی اوقات متوقف شده و از کار می ایستند. این به این معنی است که که پکیج نیاز به ریستارت شدن دارد. در بیشتر پکیج ها دکمه ریست به طور مشخص روی پانل دستگاه قرار دارند ولی در صورت عدم اطمینان در مورد آن حتما به دفترچه راهنمای پکیج دقت کنید.

 

فشار

احتمال کم بودن فشار، مخصوصا در پکیج های دیواری وجود دارد. بسیاری از پکیج ها برای مسائل ایمنی، در فشار کمتر از فشار تعیین شده کار نمی کنند و دستگاه به طور اتوماتیک متوقف می شود. در پکیج ها به طور مشخص، شیر ورود آب به سیستم گرمایشی و افزایش فشار به طور مشخص قرار داده شده است، که با باز کردن آن می توانید فشار را افزایش دهید تا سیستم دوباره شروع به کار کند.

 

 

یخ زدن لوله آب

در فصل های سرد به خصوص زمستان احتمال یخ زدن لوله ها ی آب وجود دارد. که باعث بستــه شدن لوله و خاموش شدن پکیج می شود. علائم یخ زدگی لوله آب، لامپ ها و اخطار های نشان داده شده روی پنل پکیج می باشد که بسته به مدل پکیج، می توانید با مطالعه دفترچه راهنما، آن را تشخیص دهید. علامت دیگر یخ زدگی لوله، صداهایی است که لوله یخ زده تولید می کنند که بعضی اوقات از پکیج نیز شنیده می شود. اگر از یخ زدگی لوله مطمئن شدید، باید با حرارت دادن، گرفتگی لوله برطرف شود، که این عمل حتما باید توسط متخصص این امر صورت گیرد.

 

 

شیر رادیاتور

بعضی اوقات علت خطای ایجاد شده، بر خلاف تصور، از پکیج نمی باشد. ممکن است علت سردی، بسته بودن شیر رادیاتور ها و تنظیم نبودن آن ها باشد. اگر با چرخاندن شیر رادیاتور، تغییری در دمای آن ایجاد نشد، ممکن است خود شیر خراب شده باشد که برای تعویض آن نیاز به متخصص وجود دارد. اگر خطا هیچ کدام از موارد بالا نبود، پس مشکل از سیستم مرکزی می باشد و باید با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید.

 

 

در آخر اگر هیچکدام از مواردی که در بالا گفته شد، کمکی به حل خطای ایجاد شده در پکیج شما نکرد، نگران نباشید گروه پشتیبانی آلپ صنعت فقط یک تماس با شما فاصله دارند.

 

 

منبع مطلب »  https://zsa.co/

  • ۹۸/۰۹/۲۵
  • مجید سلیمان زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی